موتور هاي مور بحث اينا هستن
XU7JP ENGINE
XU10J2 ENGINE
XU10J4 ENGINE
TU1M ENGINE
TU3MC ENGINE
TU3-2 ENGINE
TU5JP ENGINE
ابزار مخصوص براي تمامي موتور ها
درب رادياتور رو از روي منبع انبساط باز ميكنيم.


راي موتور هاي
XU7JP ENGINE
XU10J2 ENGINE
XU10J4 ENGINE
به ترتيب زير عمل ميكنيم
باز كردن اتصال سمت راننده پايين رادياتور(اگر موجود باشه )
باز كردن پيچ هوا گيري از روي قاپ ترموستات
باز كردن پييچ هواگيري از روي لوله هاي بخاري(اگر موجود باشه)
باز كردن پيچ پشت بلوكه موتور كه كنار پلوسه
نكته : برخي از عناصر كه جلشون نوشتم اگر موجود باشه در برخي مدل از موتور ها هستن و تو برخي نيست تو اينجا كليت مورد بحثه.
و اما موتور هاي
TU1M ENGINE
TU3MC ENGINE
TU3-2 ENGINE
TU5JP ENGINE
پيچ پايين رادياتور رو باز ميكنيم
بعد پيچ هوا گيري روي محفظه ترموستات رو باز ميكنيم(در صورت موجود)
بعد پيچ روي لوله هاي بخاري رو باز ميكنيم
و همچينين پيچ روي بلوكه موتور
با باز كردن اين پيچ ها مايع خنك كننده از موتور خارج ميشه حالا نوبت پر كردن و هواگيري موتور ميشه در ابتدا پيچ هاي پايين رادياتور و پچ بلوكه موتور رو ميبنديم بعد از ابزار مخصوص هواگيري استفاده ميكنيم.
موتور رو روشن ميكنيم و با كمي گاز دادن منتظر ميشيم تا موتور گرم بشه و به درجه حرارت نرمالش (حدود 90 تا95) برسه يعني فن(ها) به دور كند برسن بعد از اينكه دور كند خاموش شد خودرو رو خاموش ميكنيم و كمي ميزاريم تا موتور خنك بشه بعد از خنك شدن موتور دوباره پيچ هاي روي محفظه ترموستات و شيلنگ هاي بخاري رو باز ميكنم تا احيانآ اگر هوايي مانده خارج بشه و سپس ابزرا مخصوص رو از روي منبع انبساط باز كرده و درب رادياتور رو جاي گزين ميكنيم.
تذكر : در زمان هوا گيري موتور خاموشه.
نكته :اگر ابزار مخصوص هوا گيري ندارين از يك قوطي نوشابه خانواده كه از كمر بريده شده استفاده كنين كه در اين صورت بعد از هوا گيري ايندايي قوطي رو بر ميداريم و درب رادياتور رو ميبينديم و موتور رو به روال قبلي گرم و سرد ميكنيم و بعد از خنك شدن دوباره درب رادياتور رو باز ميكنيم و با استفاده مجدد از قوطي نوشابه مرحله دوم هواگيري رو انجام ميديم.
نكته: اگر روي رادياتور ماشين شما هم پيچ هواگري داره از اونجا هم هوا گيري كنيد.
موفق باشين
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر